Я раді вітати Вас на сторінці для учнів!
05.02.2019 Вівторок
1. урок Біологія 6 клас
Тема уроку:
Запліднення.
(
опрацювати
§ 33 виконати завдання в зошиті з друкованою основою,
закласти дослід насіння квас, пшениці.
)
Після запилення відбувається запліднення, у результаті якого з квітки утворюється плід.
Подвійне запліднення. Що відбувається у квітці після запилення? Як формується плід? Для відповіді на ці запитання уявіть собі, що ви зменшились до розмірів пилкового зерна і маєте можливість спостерігати, як у квітці відбувається процес запліднення.
Що ж ви можете побачити? Безліч пилку різних рослин у повітрі. Майже весь пилок кулеподібної форми. На пилкових зернах є вирости (шипи, горбочки), нерівності, якими вони прикріплюються до приймочки маточки квітки, коли потрапляють на неї. Приймочка маточки на поверхні має липку солодку рідину, яка й утримує пилок.
Ось ми, нарешті, дочекались. На приймочку маточки впало пилкове зерно (мал. 50, 1). Воно складається з двох клітин (великої і малої). Велика клітина відразу ж проростає, утворюючи пилкову трубку (мал. 50, 2). З маленької клітини утворюється два спермії. Спочатку пилкова трубка росте між клітинами приймочки, потім дістається стовпчика маточки і, нарешті, вростає у порожнину зав"язі.
Подвійне запліднення. Що відбувається у квітці після запилення? Як формується плід? Для відповіді на ці запитання уявіть собі, що ви зменшились до розмірів пилкового зерна і маєте можливість спостерігати, як у квітці відбувається процес запліднення.
Що ж ви можете побачити? Безліч пилку різних рослин у повітрі. Майже весь пилок кулеподібної форми. На пилкових зернах є вирости (шипи, горбочки), нерівності, якими вони прикріплюються до приймочки маточки квітки, коли потрапляють на неї. Приймочка маточки на поверхні має липку солодку рідину, яка й утримує пилок.
Ось ми, нарешті, дочекались. На приймочку маточки впало пилкове зерно (мал. 50, 1). Воно складається з двох клітин (великої і малої). Велика клітина відразу ж проростає, утворюючи пилкову трубку (мал. 50, 2). З маленької клітини утворюється два спермії. Спочатку пилкова трубка росте між клітинами приймочки, потім дістається стовпчика маточки і, нарешті, вростає у порожнину зав"язі.
Мал. 50. Схема подвійного запліднення у квіткових рослин:
1 - пилкові зерна; 2 - пилкова трубка; 3 - спермії;
4 - яйцеклітина; 5 - центральна клітина; 6 - зародковий мішок; 7 - насінний зачаток; 8 - покрив насінного зачатка
У порожнині зав"язі маточки містяться насінні зачатки (один або кілька). Кожний насінний зачаток має зародковий мішок, а в ньому, ближче до входу - жіночу статеву клітину (яйцеклітину), а в центрі - центральну клітину.
Коли пилкова трубка проникає до зародкового мішка, вона лопається, один із сперміїв зливається з яйцеклітиною, а другий - із центральною клітиною (мал. 50 ). У результаті злиття спермія з яйцеклітиною утворюється зигота. Таким чином, одночасно відбувається два запліднення. Цей процес отримав назву подвійного запліднення. Він був відкритий у 1898 році професором Київського університету С. Г. Навашиним.
Потім запліднені клітини (зигота і запліднена центральна клітина) діляться на 2, 4, 8 клітин тощо. Із заплідненої яйцеклітини (зиготи) розвивається зародок насінини, а із заплідненої центральної клітини - ендосперм, у якому міститься запас поживних речовин. Із покривів насінного зачатка утворюється шкірка насінини.
Таким чином, зародок, ендосперм і насінна шкірка - це основні частини насінини - зачатка нового організму. Із стінок зав"язі маточки та інших частин квітки формується плід.
Запиленням називають перенесення пилку з тичинки на приймочку маточки квітки. Розрізняють самозапилення та перехресне запилення. Після запилення у квітці відбувається запліднення. Квітковим рослинам властиве подвійне запліднення.
2. урок Хімія 7 клас
Тема уроку:
Практична робота № 4. Добування кисню з гідроген
пероксиду, збирання, доведення його наявності ( виконати завдання у зошиті з друкованою основою, п
ідготувати коротке повідомлення за запитаннями «На чому
ґрунтується дія каталізаторів? Чому каталізатори не витрачаються під час
перебігу реакцій?»)
Практична робота № 4. Добування кисню з гідроген
пероксиду, збирання, доведення його наявності ( виконати завдання у зошиті з друкованою основою, п
ідготувати коротке повідомлення за запитаннями «На чому
ґрунтується дія каталізаторів? Чому каталізатори не витрачаються під час
перебігу реакцій?»)
3. урок Біологія 11 клас
Тема уроку:
Середовище існування, пристосування організмів до
середовища існування. Біологічні адаптивні ритми організмів.
( опрацювати
Середовище існування, пристосування організмів до
середовища існування. Біологічні адаптивні ритми організмів.
( опрацювати
§ 28,30)
4. урок Біологія 8 клас
Тема уроку:
Значення і будова шкіри.
Значення і будова шкіри.
( опрацювати § 26 опрацювати , виконати завдання в зошиті, відповідати на запитання параграфу підручника ) бути готовими відповідати на наступному уроці)